donderdag 19 juli 2012

Titelverdediger Nadal niet naar Olympische Spelen Londen

Het Olympisch tennistoernooi heeft een belangrijke favoriet verloren: Titelverdediger Rafael Nadal heeft zich teruggetrokken van deelname. "Het spijt me, maar ik voel me niet in staat om mijn titel te verdedigen, vanwege mijn slechte conditie" was "vandaag te lezen op de facebook pagina van Rafa. Hij noemde het vervolgens "één van de droevigste momenten in mijn carrière 

Dit werd door persbureau AP bevestigd. De stier van Manacor liet weten dat hij ook niet met de Spaanse delegatie naar de Britse hoofdstad zal afreizen. De Spaanse tennisser zou vaandeldrager voor Spanje zijn.
Nadal na zijn laatste wedstrijd, de nederlaag tegen Rosol
Nadal heeft sinds zijn uitschakeling op Wimbledon in de wedstrijd tegen de Tsjech Lukas Rosol, niet meer gespeeld. De Spanjaard kampt met een ontstoken kniepees en is daardoor niet in staat zijn Olympische titel te verdedigen, schrijft de BBC. 
4 jaar geleden won Nadal de eerste gouden tennismedaille op een Olympische Spelen voor Spanje. In Beijing versloeg hij Djokovic in de halve finale en in de finale Fernando Gonzalez uit Chili.

1 opmerking:

  1. Zonde voor het toernooi. Persoonlijk debacle voor Nadal...RvD

    BeantwoordenVerwijderen

Totaal aantal pageviews

Blog over opmerkelijke gebeurtenissen in de sport