vrijdag 7 maart 2014

Nadine Broersen eerste na drie onderdelen vijfkamp

Nadine Broersen heeft na drie onderdelen op de vijfkamp bij de WK indoor in het Poolse Sopot de leiding genomen. Ze heeft meer dan 100 punten voorsprong op haar eerste concurrente, de Amerikaanse Sharon Day-Monroe. De 23-jarige atlete sloeg een gat bij het hoogspringen. Op het tweede onderdeel verbeterde ze het Nederlands indoorrecord door 1,93 meter te springen.

Broersen begon vrijdag op de 60 meter horden met een sterke derde tijd van 8,32 seconden. 'Het was een slordige race, maar toen ik de tijd zag, een evenaring van mijn persoonlijk record, was ik niet ontevreden. Er zit alleen meer in.'

Het hoogspringen was geen verrassing voor de Brabantse. 'Ik wist bij de NK indoor al dat het erin zou zitten. Daar ben ik eerder gestopt om mezelf te sparen. Gelukkig heb ik het hier kunnen laten zien.' Haar pogingen op 1,96 meter mislukten, hoewel haar derde sprong bijna raak was. 'Het is inderdaad niet onmogelijk, maar nu ben ik met een vijfkamp bezig.' aldus de Nederlandse kampioene op de vijfkamp en het hoogspringen. Met haar hoogte van 1,93 zou ze op het individuele nummer de finale hebben bereikt.

Komende nummers voorsprong behouden

Bij het verspringen zal Broersen de schade moeten zien te beperken, aangezien haar concurrentes normaal gesproken beter zijn. "Ik zie wel of ik op de 800 meter moet knallen", zei de Dongense na het kogelstoten, het derde onderdeel.

Broersen nam na het hoogspringen de eerste plaats in het klassement over van de Canadese favoriete Brianne Theisen Eaton. Ze breidde bij het kogelstoten haar marge uit tot 116 punten. Ze kwam met haar eerste stoot tot een afstand van 14,59 meter, goed voor de vierde plaats. De Amerikaanse Day-Monroe nam met 14,95 meter de tweede plaats in het klassement over van Eaton, die op 13,86 bleef steken.

Eelco Sintnicolaas staat bij de heren na twee onderdelen zevende op de zevenkamp. Bij de 60 meter kwam hij tot 7,01 en het verspringen overbrugde hij een afstand van 7,31 meter. De Amerikaan Ashton Eaton gaat ruim aan de leiding met 2031 punten. Sintnicolaas heeft 1726 punten en ligt minder dan 100 punten achter op de nummer vier, de Belg Thomas van de Plaetsen.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews

Blog over opmerkelijke gebeurtenissen in de sport