vrijdag 28 maart 2014

Kramer weg bij Kemkers

Na een samenwerking van negen jaar bij TVM scheiden de wegen van Sven Kramer en coach Gerard Kemkers. De schaatser liet op een speciaal belegde persconferentie weten toe te zijn aan iets nieuws.

"Ik heb fantastische jaren gehad met Gerard. Met vallen en opstaan. Iedereen weet wat er in Vancouver is gebeurd, maar daarna hebben we snel het vertrouwen weer opgepakt. Dat was dé weg. Maar ik ben 27 jaar, als ik nog een keer iets anders wil, zal het nu moeten", aldus Kramer.

Kramer nam besluit voor Sotsji

Kramer behaalde onder leiding van Kemkers een vracht aan Europese en wereldtitels, maar ook drie olympische titels. Bij de Spelen in Vancouver was hij de snelste op de 5 kilometer. Die afstand won hij ook in Sotsji, net als de ploegenachtervolging. Op de 10 kilometer ging het twee keer mis. In Vancouver stuurde Kemkers hem de verkeerde baan in en in Sotsji was Jorrit Bergsma sneller.

"Het is geen makkelijk besluit geweest", zei Kramer. "Ik heb daar lang over nagedacht. Voor Sotsji had ik het al besloten, maar nog niet aan Gerard verteld. Dat heb ik twee weken geleden gedaan."

Op Twitter bedankte de Olympische kampioen op de 5km zijn coach. Ook zei Kramer zich meer te willen toeleggen op de 1.500 meter.
Twitter avatar SvenKramer86 Sven Kramer Mijn coach Gerard Kemkers ben ik zeer dankbaar voor negen succesvolle jaren samenwerken! (1/3) 53 minuten geleden

Afscheid TVM

Zijn beslissing om niet verder te gaan met Kemkers valt samen met het afscheid van sponsor TVM. Kramer weet nog niet of hij bij een andere ploeg aanhaakt of dat hij zelf een ploeg begint. Hij heeft al wel een gesprek gehad met Jac Orie van BrandLoyalty.  "Alles is nog open", vertelde Kramer. "Er zijn in Nederland heel veel goede coaches. Het is een grote vijver om uit te vissen. Zonder namen te noemen: daar kom ik wel uit."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Totaal aantal pageviews

Blog over opmerkelijke gebeurtenissen in de sport